sâmbătă, 6 iunie 2015

Parintele Nicanor Lemne de la Silistea Snagovului

Azi, 6 iunie 2015, am avut bucuria de a-l revedea, dupa mai mult de un an, pe pr Nicanor Lemne de la Silistea Snagovului.
In anul 2012, la una dintre vizitele mele la sfintia sa, i-am marturisit ca scriu o carte despre un prieten si leat de-al dumnealui, Pr Nicodim Bujor -Autorul Acatistului Sf Calinic de la Cernica, parintele Nicanor Lemne s-a bucurat f mult si mi-a dat binecuvintare sa scriu (si sa scriu cartea asa, in structura mea, sa nu schimb nimic din stilul de scris; ceea ce a fost pentru mine o reala bucurie, fiindca eu chiar nu voiam sa scriu o carte EVLAVIOASA, lacrimogena, nu voiam sa inventez nimic, ci sa povestesc lucrurile, exact asa cum s-au intimplat, cu pitorescul lor...fara evlavie inscenata..fara ascunzisuri.) si sa public cartea, ca dumnealui am va astepta sa-i aduc si lui...cartea!! Si, nah, publicasem, in sfirsit cartea, prin aprilie, pe 8, mai exact -caci vrusesem sa fie un omagiu adus celui care atit de mult il iubise parintele meu drag, scump si sfint, Nicodim Bujor, incit ii dedicase Acatistul, Acatistul Sf Calinic!, iar Sf calinic era comemorat si praznuit pe 11 aprilie. Publicasem cartea dar nu ajunsesem la pr Nicanor Lemne sa-i duc un exemplar. Azi insa a rinduit Dumnezeu pentru mine bucuria aceasta! Oh, dar cita bucurie!!!...
  Parintele Nicanor Lemne, la cei aproape 100 de ani (in curind), a ramas acelasi OSTAS al lui Hristos, drept, bun, blind, primitor de oaspeti!
  Era pe prispa casei cu unul dintre baietii dumnealui (Profesor si director la Scoala din sat). Ne-a primit cu larghete sufleteasca! Am baut o cafeluta de numa-numa, am mincat citeva feliute de cozonacel si am taifasuit in voie. I-am citit din cartea mea cele citeva riduri pe care i le dedicasem, Apoi parintele Nicanor m-a pus sa-i citesc dintr-o carte, o Antologie de Poezii, citeva versuri dedicate lui de poetul Nicolae Danciu si dintr-o alta carte...
 Parintele Nicanor Lemne a slujit cu credinciosie 70 de ani la Biserica din Silistea Snagovului, iar acum la aproape 100 de ani, va fi incununat cu medalia: ”Cetatean de Onoare”. Il felicit, cu aceasta ocazie, pe primar! Cu amendamentul ca putea sa faca lucrul acesta mai demult!!! Dar...Slava Domnului!
  Parintele Nicanor Lemne este unul dintre cei mai smeriti om si preot cu putinta. Vietuieste f f modest, intr-o casuta la fel de modesta. Niciun lux nu si-a gasit locul in casa sa! Toata viata si-a dedicat-o iubirii de Dumnezeu si de semeni! Odata, la una dintre vizite, vrind sa-i daruiesc un banut, parintele mi-a spus ca ii ajunge ce-i dusesem cu citeva luni in urma!!!... Ca el nu are nevoie sa cistige bani, ci..suflete pentru Dumnezeu! Ce frumos! Unde mai auzi, azi, asa ceva??...
  M-am bucurat ca a binecuvintat Dumnezeu sa mai pot ajunge, azi, la Parintele Nicanor! Mi-a zis: ” Ei vezi! Ti-am spus ca te-astept sa vii cu cartea, si..te-am asteptat! De-acum pot sa plec!”... Doamne!!!, chiar imi zisesem, in gind, atunci in 2012, cind dumnealui a zis ca ”ma asteapta sa-i aduc cartea tiparita”: aveti de asteptat Parinte!!!, dar, ma tem ca nu mai apucati ”minunea” asta!!!. Era atunci f f bolnav, isi petrecuse mai toata vara la Spitalul de Urgenta, fusese operat de N ori... Dar uite ca acum, cind am cartea publicata, dumnealui este bine, si chiar mai bine, mi s-a parut a fi acum decit atunci in 2012, Doar ca nu mai are vederea asa buna ca sa mai citeasca asa cum citea atunci. La 100 de ani!!!...
 Imi pare rau ca ma cam grabeam, altfel as fi stat sa-i mai citesc...
Ca un facut, si parintelui meu drag, scump si sfint Nicodim Bujor (prieten si leat al Pr Nicanor Lemne) ii placea sa-i citesc! Cum ma prindea prin batatura, ma si punea la citire. Iar eu o faceam cu revarsare de bucurie.
Binecuvintat fie Domnul Dumnezeu Care m-a binecuvintat pe mine -ingrata- cu bucuria de a ma bucura de binecuvintarile acestor MONSTRI SACRI ai Ortodoxiei, bravi SOLDATI ai LUI! Putini da..BUNI!
Voi reveni...




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu